Natuur & milieu

Schone Maas 25 maart

Gepubliceerd op vr, 17/03/2017 - 13:35

Zaterdag 25 maart is de jaarlijkse zwerfvuilruiming in Itteren. OM 9.30 uur komen de vrijwilligers bij elkaar om het zwerfvuil langs de Maas op te ruimen. Het is al weer de vierde keer dat dit georganiseerd wordt door de Dorpsraad (onder leiding van Joop Verhulst) in samenwerking met het Schone Maas project.

Beverwerk of wilt u bomen beschermen

Gepubliceerd op zo, 05/03/2017 - 21:26

Het is natuurlijk super dat we bevers in onze omgeving hebben en als die bevers diverse bomen omleggen. Dat geeft dat ook weer plek voor andere diersoorten maar sommige bomen willen we graag behouden. Maar hoe doen we dat dan? Deze vraag hebben we voorgelegd aan onze natuurdeskundigen en het antwoord is eigenlijk heel simpel: kippengaas!

Wilgentenen gebruiken?

Gepubliceerd op vr, 20/01/2017 - 21:54

Met de takken van Wilgen kun je hele mooie dingen maken: ze worden gebruikt om manden, afrasteringen, meubels of tuinversieringen mee maken. Hoe kom je dan aan die wilgentenen? Het CMNE organiseert een "Wilgen oogstdag". Ga op 28 januari naar hun natuurtuin in Jekerdal en leer wat je ermee kunt doen: